Thursday, December 11, 2014

Menjadi Lelaki

video


menjadi lelaki harus tabah menjalani
meski harus menyisakan perih yang terlupakan di hati
menjadi lelaki harus setia menemani
di setiap hembusan tiap deru getaran di hati

mungkin sudah harusnya begini
tangguh tak berarti tak menangis
dan semua awal yang tak pasti
harus jadi perjalanan panjang ooh

menjadi lelaki harus kuat dan berani
menahan tangis dan rasa sesak ditinggalkan
menjadi lelaki harus sabar dan berarti
melihat wanita yang tercinta belanja di toko depan sana

mungkin sudah harusnya begini
tangguh tak berarti tak menangis
dan semua awal yang tak pasti
harus jadi perjalanan panjang oo

Monday, December 1, 2014

Monday, November 24, 2014

Pendapat Aku

video

Assalamualaikum semua

Jumaat lps nta ape tebiat ak nk tgk separuh akhir Muzik2...da lma x tgk so lyn jela...smua peserta cam biasa je...xde perubahan pun..xabes2 lgu cinta yg membuatkn ak bosan nk medengar..tpi ada seorg penyanyi ni yg buat ak xberkedip msa dia wat persembahan....FYNN JAMAL dgn lgu ARJUNA BETA...nta knpa ati ak tersentuh ble dgr lgu ni...sedih pun ada....tgk pulak dia nyanyi dgn penuh perasaan yg mendalam sehingga mengalir airmata...aduh...jdi sayu je....lgu mcm ni la yg harus d cipta dan d dendangkn...masuk dlm jiwa....hingga ada maksud yg tersirat dan tersurat....sbb tu ak mls nk dgr sgt lgu melayu ni...bkn xmenyokong industri tanah air tpi biarla lgu tu berkualiti....nk ckp byk xleh...t ckp ak memandai2 lak mengkritik....tpi tu pendapat ak....so lntak ak la kan....sekian terima kasih...

Tuesday, November 18, 2014

Bersawang Sudah


Da lma ak x jenguk blog ak ni...nek bersawang sudah...semenjak duk kmpg ni jarang ak bukak blog...mls sey...bz memanjang...kalah owg keje g0bermen....arini ak buang tebiat ckit nk mengarang kat blog...gian katanya....hahahaha

Duk kat kmpung ni mang ser0nok...u0lz taula mcmmne kan...spa yg duk kmpung tu tau nikmatnya...ala2 mlm pertama gituh....hahahaha....itu semua poyo....da lima tahun tu ak duk kmpung tmpt kelahiran ak....byk suka duka.....private ok nk cerita kat cni....eh!!!...pesal lak ak cerita psl kmpung lak ni....xde feel nk cite....kowg pun bkn nk tau sgt....next!!!!!!!

Ni ak nk membebel ckit psl FB...ala lmn sosial pebret kowg tu...ak pun suka gak...hahahaha...ak on fb pun nk tgk berita2 semasa jew...klu dulu rajin gak duk berchating,add org,like status org......skrg da mls....makin byk p0st mengarut....nk bca pun mls....yg wat ak hangin ada lak yg p0st status lucah kat timeline ak...xtau la kan makhluk yg post tu sedar atau  xsedar tpi ak rsa  xpatut la....kan blh mndtgkn fitnah....skrg kan zaman canggih...apa2 pun blh jdi...hal kecik blh jdi besar....fikir2knlah..... 

GTG now....hujan lebat...rsa cam nk membuta jew...nk ke laut pun xleh...rehat jela....next time ak melalak lgi kat blog.....skrg msa ak nk rehat...faham xkowg!!!!....hahahaha....see ya next time


Wednesday, February 15, 2012

Ketchup song original and full


uhuiiiiiii...k0wg ingat lgi x lgu ni..lgu ni pernah jdi fen0mena dlu..selain dri lgu nye yg rancak,gaya tarian dia mang best...tdi tghri ak bgi la idea bod0h kat mak ak..ak ckp nk wat senam r0bik kat dpn kdi n lgu ni jdi pilihan..mak ak leh lak ketawa berdekah2...hahahaha..ak wat la tarian tu kat dpn mak ak..kebetulan ada lak cust0mer kat kdi..d0wg pun da ikut sme ketawa...kah3..pe la d0wg ni..idea bernas tu..bt0l x?..spe sokong angkat kaki..v0ley?????..hahahaha..